Publiczny Punkt Dostępu do Internetu - TELECENTRUM - służy mieszkańcom Miasta Rybnika jako bezpłatny dostęp do informacji publicznej oraz innych usług realizowanych na rzecz rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, poprzez ułatwianie kontaktu z instytucjami publicznymi, podnoszenie kultury informatycznej użytkowników oraz stwarzając im możliwość aktywacji społeczno - zawodowej przy wykorzystaniu technik informatycznych.
Telecentrum to pomieszczenie wyposażone w multimedialne stanowisko komputerowe z dostępem do internetu oraz w drukarkę.
Komputer wyposażony jest w kamerę, mikrofon, głośniki oraz oprogramowanie multimedialne. Jest również możliwość wydrukowania materiałów z internetu (np. formularza wniosku), co pozwoli uniknąć mieszkańcom uniknąć zbędnych wypraw do urzędów.
W każdym telecentrum jest stale obecny pracownik, którego jednym z zadań jest pomoc w korzystaniu z dostępnego sprzętu, oprogramowania oraz internetu. Dzięki temu z zalet telecentrum mogą również skorzystać osoby, które nie potrafią obsługiwać komputera.