Facebook Kanał YouTube Instagram
Formularz wyszukiwania
Oferta artystyczno - edukacyjna 2025 22026, po lewej dużu żółty wykrzyknik a po prawej trzy  zółte wykrzykniki ułożone poziomo
po lewej mężczyzna z gitarą śpiewa, występ sceniczny; po prawej na fioletowym tle informacje o seansie
uwaga casting do grupy teatralnej dziwadło. Informacje o naborze, w komiksowej stylistyce
Baner promujący spektakl "W Rybim Mieście czyli historia palcem po wodzie pisana. Po lewej na białym tle informacje o datach premiery i prapremiery (27.09 o 17:00 i 28.09. o 15:00) oraz ceny biletów (30 i 20 zł)
baner do spektaklu po lewej postać na rowerze, po prawej informacje: 9.11.2025 11:00 i ceny biletów: 35 zł i 30 zł
Śpiąca królewna, bajki baletowe, na różowym tle baletnica, w prawym dolnym rogu napis: Piotr Czajkowski. 11.10 o 10:30 dzieci 0-12 lat a o 13:30  dzieci 0-12 lat
na różowym tle kobiety z kwiatami na głowie, po prawej dla dorosłych, śpiąca królewna 2.0, 11.10. godz. 18:30

SPEKTAKL "Koszt życia” ODWOŁANY

2020-11-09

W związku z najnowszymi postanowieniami rządu spektakl "Koszt życia" w dniu 15 listopada zostaje odwołany. O nowym terminie poinformujemy wkrótce. 

 

Cztery osoby. Dwie opowieści. Jedna cena.
Życie Eddiego i Ani od pewnego czasu zmieniło się nie do poznania. Może i wcześniej losy ich małżeństwa nie układały się jak w serialu, ale przynajmniej oboje byli samodzielni. Dziś tylko jedno z nich ma ten przywilej… John to młody i ambitny mężczyzna, który odnosi kolejne sukcesy. W codziennym życiu nie potrafi jednak poradzić sobie z najprostszymi czynnościami. Dlatego w jego mieszkaniu pojawia się Jess, która potrzebuje nieco dorobić…

„Koszt życia” Teatr Śląski - teaser: https://www.youtube.com/watch?v=gQ5f01MZTpM&feature=emb_logo.

Nagrodzony Pulitzerem tekst Martyny Majok „Cost of Living” to opowieść o przeszywającej samotności, dotkliwszej tym bardziej, że doświadczanej w obecności drugiej osoby. Jego pierwsze polskie wystawienie przygotowała Małgorzata Bogajewska, która za pomocą swojej adaptacji pyta, co tak naprawdę znaczy „niepełnosprawność”. Czy jest to tylko kolejna z krzywdzących etykiet? A może każde z nas doświadcza jej na sobie, w innym aspekcie codziennego życia, często nie zdając sobie z tego sprawy? Czy bohaterki i bohaterowie tej opowieści mierzą się raczej z czyjąś, czy może jednak ze swoją niepełnosprawnością? „Koszt życia” to niezwykle intymna i poruszająca opowieść o sile, ale i bezradności, o miłości, ale i samotności - przede wszystkim jednak o nadziei.

Żyję w trzech światach - wywiad Jacka Cieślaka z Martyną Majok w piśmie Teatr:
http://www.teatr-pismo.pl/ludzie/2173/zyje_w_trzech_swiatach/.
Dziewczyna z Pulitzerem - sylwetka Martyny Majok w polskim „Voque”: https://www.vogue.pl/a/martyna-majok-dziewczyna-z-pulitzerem.

Premiera sztuki „Koszt życia” w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej miała miejsce 20.09.2019 r. na Scenie Kameralnej Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego w Katowicach www.teatrslaski.art.pl. Obsada: Mateusz Znaniecki - Eddie, Karina Grabowska - Ani, Aleksandra Przybył - Jess, Kamil Suszczyk - John oraz Przemysław Pankiewicz -muzyka na żywo. Realizatorzy: Martyna Majok - tekst, Joanna Jaśko-Sroka - scenografia i kostiumy, Karina Grabowska - asystentka reżyserki, Szymon Wróblewski - tłumaczenie, Barbara Dudek - inspicjent, sufler, Dariusz Pawelec - reżyseria światła, Waldemar Janiszek, Tomasz Wustrau - realizacja światła, Marek Skutnik - realizacja dźwięku, Alicja Dłubis - konsultacja rehabilitacyjna.

Recenzje: Emocje i uczucia postaci rosną, pęcznieją, czasem wybuchają na zewnątrz, częściej wrą, ale nie wydobywają się na wierzch. Na styku kalekiego słowa i milczenia budowana jest też zażyłość i intymność, jaka rodzi się z biegiem czasu między parami. Od aktorów zależy, jak wiele z tych psychologicznych niuansów i skomplikowanych zależności odbierze widz. Czwórka wykonawców z zespołu śląskiego w sposób bardzo przekonujący i emocjonalny stworzyła swoje postacie. /Katarzyna Flader-Rzeszowska, Teatr/.
Zarówno autorka, jak i reżyserka, skutecznie unikają pułapki "poprawności", czyli podziału na Biedne Ofiary i Resztę Świata. W tym przedstawieniu cała czwórka to są po prostu ludzie; z taką samą dawką wad i zalet. Różni ich fizyczność, ale nie sposób odczuwania emocji. Ich relacje są skomplikowane, jednak potrzeba bliskości i smutek samotności - takie same. Chorzy nie są tu lepsi, bo chorzy, a zdrowi nie są odporniejsi na ciosy, bo zdrowi. Jedni i drudzy tak samo cierpią, bywają jednakowo złośliwi, jednakowo potrafią się cieszyć i mają podobne chwile słabości. Przez tę trudną drogę interpretacyjną Bogajewska i aktorzy przechodzą z ogromnym zaangażowaniem. /Henryka Wach-Malicka, Dziennik Zachodni/.


Celem programu TEATR POLSKA www.teatrpolska.pl jest ułatwianie dostępu do oferty polskich teatrów poprzez zwiększanie ich mobilności i umożliwienie prezentacji spektakli w ośrodkach mających utrudniony dostęp do kultury. W ramach programu teatry instytucjonalne, samorządowe instytucje kultury i organizacje pozarządowe otrzymują dofinansowanie prezentacji przedstawień w miejscowościach, w których nie ma teatru instytucjonalnego. Program TEATR POLSKA jest organizowany od 2009 roku przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego www.instytut-teatralny.pl ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

rybka.rybnik.eu rybnik.eu Karta seniora Karta dużej rodziny
zamknij